torsdag 7. februar 2019

Ny bok - Prosessen og samarbeid med et forlag



Da har jeg sluppet nyheten om at en ny bok er i kommingen, denne gangen med flere noveller enn noengang. 29 krimnoveller har jeg nå samlet og målet er at de skal være lettleste og smarte. Vi snakkker jo krim, så drap og lugubre miljøer slipper man ikke unna, men jeg har valgt å lage en bok hvor ikke overdreven bruk av vold og blod skal være fremtredende. Det er ikke dette som skal sitte igjen hos leserne, men heller de små overraskelsene underveis. Dette er noveller som jeg har skrevet over flere år og som jeg synes fortjener å komme i bokform, og ikke bare som en enkeltvis publisering i et ukeblad.
Jeg har valgt tittelen GIFT ettersom en av novellene heter akkurat det, og da med fokus på selve ordspillet som tittelen gir. Jeg kan også avsløre at gift er noen som går igjen i flere novellene og derav er tittelen beskrivende for boken..
For de som lurer på hvordan prosessen er når man skal utgi en bok, så skal jeg kort fortelle litt om det. Først må man ha skrevet et fullstendig manus som sendes inn til et forlag. I Norge finnes det veldig mange forlag, både små og store, og de gir da en tilbakemelding innen 6-8 uker om de har mulighet til å utgi manuset i bokform. Nåløyet er lite og man må nesten forvente å få mange avslag. Noen ganger så tenker jeg at avslagene ikke nødvendigvis handler om at kvaliteten på det man har skrevet er dårlig, men at det kan handle om forlagets retning og selvsagt hva de har tro på at selger. Noveller er såvidt jeg har forstått, ikke det enkleste å selge... Jeg har fått et godt samarbeid med et forlag i Sandnes som gir meg god oppfølging og som jeg stoler på. Det er det viktigste for meg.
Når man så har fått antatt manus og signert kontrakt, begynner arbeidet. Forside må lages tidlig, så boken kan promoteres så raskt som mulig. For en ukjent forfatter som meg er forhåndssalg og salg generelt, veldig viktig. Det å få en stor leserskare som igjen kan anbefale boken videre er målet i første omgang. Jeg er derfor utrolig glad for alle som støtter med ved å kjøpe boken, samtidig som jeg også virkelig håper at boken er noe som settes pris på..
Videre så fortsetter arbeidet med å stramme inn og spisse manuset. Jeg har nettopp mottatt første språkvask fra forlaget, med forslag til endringer og generelle rettinger. Min jobb blir nå å gå gjennom dette og se om jeg er enig i forslagene og ellers lete etter feil... Det som så skjer er at jeg sender manus tilbake igjen til forlaget, som så tar en ny gjennomgang før jeg igjen tar en siste sjekk. Manuset sendes så til trykking og før påske får jeg og dere altså den blodferske ferdige boken tilbake. Det er med skrekkblandet fryd jeg står der med boken i hendene. Det er nesten så jeg ikke våger å åpne den... Har man gjort noen store feil, er noe gått galt i trykken, burde man gjort noe annerledes..? Angreretten er forbi og man har nå lagt hodet på blokken... Selv om jeg har skrevet fire bøker tidligere er jeg alltid spent, og ikke minst på om jeg får omtaler i avisene.Sist bok fikk jeg en helt fantastisk omtale av en avis og en dårlig fra en annen. Da slo det meg mer enn noen gang hvor ulik smak kan være, så jeg skal nok tåle både ros og ris denne gangen også. Forlaget vil nok også at det skal arrangeres en signering et eller annet sted, så hvis noen har et godt tips så gi meg et hint. Fryktelig kleint egentlig og spesielt dersom ingen kommer... Men, jeg får gjøre som ved første utgivelse hvor jeg ringte rundt til venner og kjente og nærmest truet dem til å komme:-) (Det ble faktisk en bra greie...)
Da vil jeg benytte anledningen til å takke alle som har kjøpt og kjøper boka mi, de som deler innleggene og de som forhåpentlig kommenterer boken når de har lest den. Jeg kan ikke garantere  at dere vil like alle novellene, men blant 29 historier så håper og tror jeg at dere vil få noen overraskelser underveis..
Jan-Erik 

32 kommentarer:

  1. Gode ​​dagers venner, jeg heter Kristin Rønning Antonsen fra Trondheim, Norge, jeg er lege lege av yrke, 47 år gammel. Les mitt sanne livs vitnesbyrd. Jeg har en positiv intensjon om at denne informasjonen vil hjelpe noen som leser denne artikkelen akkurat nå til å gjenopprette ødelagte ekteskap og gjenopprette tapt kjærlighetsforhold i løpet av to dager. Etter å ha vært i forhold til Grønseth i årevis, brøt han opp med meg, jeg gjorde alt for å få ham tilbake til å elske meg, men alt jeg gjorde var forgjeves, jeg ville ha ham tilbake så mye på grunn av kjærligheten jeg har til ham, jeg spurte ham med alt jeg har, jeg ga løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt for kollegaen på jobben, og hun foreslo at jeg heller ville kontakte en kjærlighets spellcaster som kunne hjelpe meg med å stave det tilbake, men jeg er den typen personer som aldri trodde at kjærlighetsforestillingen eksisterte eller fungerte, jeg hadde ikke noe valg men for å prøve det, sendte jeg e-post til spellcaster-kanalen, og han fortalte meg at det ikke var noe problem at alt skulle gå bra før tre dager, at eksen min vil komme tilbake til meg før tre dager, han kastet Love spell-delen i luften og overraskende den andre dagen var det rundt kl. Min eks-kjærestepartner ringte meg på mobiltelefonen min, jeg var så overrasket over at jeg svarte på telefonsamtalen, og alt han sa var at han var så lei for alt som skjedde at han ville at jeg skulle komme tilbake til ham, at han elsker meg så mye . Jeg var så lykkelig og det var slik vi begynte å bo sammen lykkelig. Slik kan du nå ham hvis du trenger hjelp doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836 ta ting for gitt og det vil ta fra deg ......

    SvarSlett
  2. Hei alle sammen, jeg vil vitne om den store og kraftige trylleformidleren som heter DR WALE som brakte tilbake eksen min som forlot meg og forlovet seg med en annen jente. morgen og natt før du legger deg, men alt som stoppet uten noen god grunn. når som helst jeg ringer til ham, ropte han på meg og fortalte meg at han ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger, jeg var så lei meg og forvirret at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, så gikk jeg online for å søke om hvordan jeg skulle få tilbake min ex så fant jeg en artikkel der noen snakket om hvordan den store og mektige DR WALE hjalp henne, og hun la igjen WhatsApp-nummeret hans +2347054019402. Jeg tok det og kontaktet ham. Jeg fortalte ham problemet mitt, han bare smilte og ba meg om å slappe av, alt vil være OK, jeg gjorde alt han ba meg om å gjøre, og han forsikret meg om at etter 48 timer vil eksen min være tilbake, til min største overraskelse tre dager senere kom kjæresten min tilbake kneler og ber om at jeg skal ta imot ham tilbake nå, vi er så lykkelige sammen. DR WALE kan også hjelpe deg med å kontakte ham på WhatsApp / Viber: +2347054019402 ELLER drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  3. Jeg er så veldig takknemlig overfor dr. Ilekhojie for å ha tatt med mannen min som forlot meg for en annen kvinne. Det øyeblikket mannen min forlot meg. Jeg trodde jeg mistet alt til en venn av meg ga meg dr. Introduserte meg for dr. Ilekhojie. Jeg sendte beskjed til ham og fortalte ham smerten jeg gikk gjennom, så han fortalte meg at alt kom til å bli bra at hvis jeg har troen på og tror på ham at trollformelen sikkert vil fungere for meg og mannen min vil forsone seg med meg uten meg gjorde noe her, alt ble gjort under 48 timer og mannen min kom hjem og ba om tilgivelse. Er så glad og takknemlig overfor Dr. Ilekhojie fordi jeg har blitt lurt av mer enn 7 personer som lovet å hjelpe, men bare Dr. Ilekhojie holdt ord. Du kan snakke med ham om problemene dine på Whatsapp eller nå ham på +2348147400259

    SvarSlett
  4. Mitt navn er Helena Leon Min mann og jeg har vært gift i over 10 år. Det var flere store kamper og smertefulle situasjoner i ekteskapet vårt, men vi så alltid ut til å komme sterkere ut på den andre siden. Ut av det blå satte mannen min en skilsmisseprat over meg, jeg var blind! Jeg så det ikke komme, jeg kjente ikke igjen skiltene. Han finner meg ikke lenger seksuelt attraktiv. Jeg kunne ikke la være å gråte hele tiden fordi jeg var ekstremt såret. Jeg var helt deprimert inntil jeg fant Dr ISIKOLO trylleformularen alle snakket om på nettet, og jeg kontaktet ham for en kjærlighetsgjenforening. Under samtalen vår forsikret han meg om at han kom til å bringe mannen min tilbake innen mindre enn 48 timer etter trolldommen hans. For meg virket det umulig. Du vil ikke tro at mannen min ringte umiddelbart etter 48 timer og ba meg om å glemme alt han sa om skilsmissen. Jeg ble helt overrasket! Det er så mye kjærlighet i familien min siden jeg brukte trolldommene hans. Han er fantastisk og trolldommene hans fungerer så fort. Nå elsker mannen min meg mye mer enn før. Du kan også kontakte ham hvis du har problemer med ekteskapet eller forholdet ditt. E-post: isikolosolutionhome@gmail.com. Du kan også WhatsApp ham på +2348133261196

    SvarSlett
  5. DR ISIKOLO er rett og slett den beste trylleformularen og hjelperen. Mitt navn er Loreta Emilio, av respekt for deg og trolldommene dine må jeg gjøre dette vitnesbyrdet kjent for alle. Jeg har vært hos andre stavekontrollere uten å se noe resultat. Jeg skulle bare ønske jeg kom til deg tidligere, jeg fikk det beste fra deg. Eksmannen min var borte i et år, og jeg dro overalt og andre trylleformularer for å få hjelp, men ingen resultat før vennen min introduserte meg for DR ISIKOLO Etter at kjærlighetsformelen var ferdig, fikk jeg endelig telefoner fra ham etter 48 timer. Trolldommene hans gjorde underverker og mannen min er tilbake med full av kjærlighet. Det er et mirakel! Han kom plutselig tilbake med blomster som sa at jeg skulle tilgi ham, jeg ble virkelig overrasket og sjokkert da mannen min kneler ned og ber om tilgivelse og at jeg skulle akseptere ham tilbake. Nå er jeg en glad kvinne igjen. Tusen takk Dr Isikolo. Til alle som er på utkikk etter en ekte tryllekunstner bør kontakte DR ISIKOLO på e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også WhatsApp ham på +2348133261196.

    SvarSlett
  6. Eksen min og jeg slo opp for noen måneder siden og jeg var gravid i seks måneder. Vi elsker begge hverandre og det var et sjokk for meg og det knuste hjertet mitt. Jeg prøvde å nå foreldrene hans og de fortalte meg at sønnen deres sa at han ikke elsker meg og ikke vil se meg og at de ikke vet hva som er galt. Jeg gråt og gråt hver dag fordi jeg elsket ham veldig høyt. Inntil jeg fødte og babyen var ett år gammel, kunne jeg ikke få kjærligheten tilbake. Igjen ble jeg forvirret. Jeg kontaktet DR ISIKOLO via WhatsApp, og han sa at han ville hjelpe meg og fortalte meg at en kvinne trollbandt mannen min og sa at han vil hjelpe meg med å bryte trolldommen, slik at mannen min kommer tilbake til meg og blir min etter 48 timer. Det var en stor overraskelse for meg at alt han sa gikk i oppfyllelse. Mannen min kom tilbake til meg umiddelbart og sa at jeg skulle tilgi ham. Jeg sender en veldig stor takk til denne mektige og ekte trollformleren. du må kontakte denne kraftige trollformleren! Han kan hjelpe deg. Han vil ikke skuffe deg, jeg gir deg 100% garanti for at han vil hjelpe deg, Her er kontakten hans:
    nettsted: https://isikololovetempel.com
    E-post: isikolosolutionhome@gmail.com
    Whatsapp ham på +2348133261196

    SvarSlett
  7. DETTE ER IKKE EN SPIT. STOLER PÅ FLOTT DR ISIKOLO TIL Å HJELPE DEG MED DINE PROBLEMER.
    Mitt navn er Senna Rayan. Flott DR ISIKOLO er virkelig kraftig og vet hvordan han skal gjøre jobben sin perfekt. Hvis ikke for ham kunne jeg ikke forestille meg hva som ville ha skjedd. Eksmannen min tok alltid opp en krangel med meg og mishandlet meg alltid. Han begynte å oppføre seg rart og morsomt og forlot meg uten grunn for en annen dame. Jeg trodde alt håp var ute. Jeg søkte etter hjelp på internett og kom over DR ISIKOLO. Jeg så så mange vitnesbyrd om ham. Jeg var glad, og jeg kontaktet ham på e-posten hans og fortalte ham hva som foregikk. Han lo og forsikret meg om å roe meg ned at han vil hjelpe meg og at eksen min vil komme tilbake og trygle meg. Han gjorde arbeidet sitt og trollbandt for meg, og i løpet av 2 dager kom min eksmann og ba om unnskyldning akkurat som han fortalte meg. I dag bor vi begge sammen, og vi er enda mer forelsket enn hvordan vi pleide å være før han dro. Kontakt den store DR ISIKOLO for din egen hjelp. Du kan kontakte ham på e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også WhatsApp/Viber ham på +2348133261196.

    SvarSlett
  8. Jeg er imponert over de gode gjerningene til DR ISIKOLO. Jeg har min eksmann tilbake. Jeg heter Veronica Adrian. Gud brukte virkelig denne mannen til å hjelpe min situasjon. Vær så snill, hør mine ord hvis du leter etter en trollformler som kan hjelpe deg, kontakt Dr Isikolo. Han er den beste trollformleren som hjelper deg i dag. For to år siden hadde jeg og mannen min en stor krangel som førte til at vi skilte oss. Det var et helvete for meg og gutten min at vi måtte flytte til en annen by. Jeg ble aleneforelder. Jeg møtte bare Dr ISIKOLO for ca. 2 uker siden, og da jeg fortalte ham om situasjonen min og han ba meg ikke bekymre meg for det. I løpet av to dager kom min eksmann tilbake til meg. Det skjedde en tirsdag morgen da jeg fikk en telefon hjemmefra (foreldrene mine) at han har lett etter meg. Alt skjedde fordi jeg fulgte prosessen og han gjenopprettet kjærligheten og lykken mellom og mannen min. Jeg er en veldig glad kvinne med alt som har skjedd i livet mitt. Hvis du ønsker å kontakte en tryllekunstner, møt Dr Isikolo og du vil bli overrasket over de fantastiske endringene i livet ditt. E-posten hans er: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også Whatsappe ham på +2348133261196. kontakt ham og han vil svare deg.

    SvarSlett
  9. Jeg er imponert over at jeg har min eksmann tilbake. Jeg heter Veronica Adrian. Jeg er veldig glad i dag for å være den som skriver om hjelperen min som ba for meg over forholdet mitt. Gud brukte virkelig DR ISIKOLO for å hjelpe situasjonen min. Vennligst hør mine ord hvis du leter etter en trollformler for å hjelpe deg, kontakt Dr Isikolo. Han er den beste trollformleren som hjelper deg i dag. For to år siden hadde jeg og mannen min en stor krangel som førte til at vi skilte oss. Det var et helvete for meg og gutten min at vi måtte flytte til en annen by. Jeg ble aleneforelder. Jeg møtte bare Dr Isikolo for omtrent en måned siden da jeg fortalte ham om situasjonen min, og han ba meg ikke bekymre meg for det. I løpet av to dager kom min eksmann tilbake til meg. Det skjedde en tirsdag morgen da jeg fikk en telefon hjemmefra (foreldrene mine) at han har lett etter meg. Jeg aksepterte at han skulle komme hjem til meg og unnskyldte meg når jeg knelte ned foran sønnen vår. Jeg visste umiddelbart at denne mannen har hjulpet meg. Jeg er en veldig glad kvinne med alt som har skjedd i livet mitt. Hvis du ønsker å kontakte en tryllekunstner, møt Dr Isikolo og du vil bli overrasket over de fantastiske endringene i livet ditt. E-posten hans er isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også Whatsappe ham på +2348133261196. kontakt ham og han vil svare deg.

    SvarSlett
  10. Jeg er så glad for at mitt ødelagte ekteskap har blitt gjenopprettet. «Vi tok opp nylig, selv om det var vanskelig. Det har gått mer enn en måned nå, og alt føles som om det har gått tilbake til det normale. Han har begynt å behandle meg bedre, og det har vært en helbredelsesprosess for oss begge. Marerittet som hadde vart i nesten 3 år før vi slo opp er endelig over. Det er som om vi ble forelsket på nytt! Vi har begge lagt fortiden bak oss, og prøver å gå videre – og for første gang på lenge ser fremtiden mye lysere ut. Jeg kan ikke uttrykke med ord hvor takknemlig jeg er Dr Ilekhojie! Det er som om vi endelig har gjenoppdaget de tingene om hverandre som gjorde at vi ble forelsket i utgangspunktet. Takk Dr Ilekhojie for at du reddet mitt ødelagte ekteskap og tok mannen min tilbake til meg!". Hvis du har problemer i ekteskapet ditt, kontakt Dr Ilekhojie via: (gethelp05@gmail.com) eller ring/Whatsapp (+2348147400259)

    SvarSlett
  11. Jeg vil bare si tusen takk til alle som har støttet meg gjennom årene. Min historie om hvordan jeg vant Powerball-lotteriet på $45,4 millioner er litt av en historie. Jeg har spilt Powerball-billetter i 3 år nå siden jeg fylte 25. Jeg kjøpte min første billett på 25-årsdagen min. Jeg følte meg veldig heldig den dagen fordi jeg hadde kontaktet Dr Ilekhojie for å hjelpe meg med de vinnende Powerball-numrene. Jeg hadde virkelig den gode følelsen av at jeg så på kameraet og ønsket å blunke til det. Jeg gjorde bare en liten del av det og stolte på ham. Han ga meg tallene etter at jeg spilte et par andre billetter sammen med den for $25. Jeg sjekket billetten min etter at gevinsten kom på nettet og så at tallene var riktige inkludert Power-spillet. Jeg skrek i 15 minutter fordi det føltes som en drøm. Jeg hadde vunnet $6,4 millioner. Takk Dr Ilekhojie Vel, e-posten hans er gethelp05@gmail.com, og du kan også ringe eller whatsappe ham på +2348147400259

    SvarSlett
  12. Jeg har spilt lotteri i veldig lang tid, og jeg har aldri vært heldig. Jeg møtte en venn som jeg klaget til om min manglende evne til å vinne en håndgripelig sum, og han introduserte meg for Dr Ilekhojie som hjalp ham med en lotteriformidling og han vant $200 000. Jeg kontaktet ham gjennom ham, og han forsikret meg om at jeg vil vinne stort når han utfører lotteri for meg. Han ba meg gi ham 48 timer for at han skulle få alt det som trengs for lotteriet mitt, så jeg ventet i 48 timer og han instruerte meg om å få en billett avhengig av hvor mye hjertet mitt velger. Jeg kjøpte en powerball-billett og ble millionær da trekningene kom. Nå har jeg nok penger til å starte virksomheten min etter at jeg nesten var hjemløs. Takk Dr Ilekhojie, jeg er takknemlig. Jeg forlater kontakten hans her for alle som trenger flaks for å vinne. Ring ham +2348147400259 eller e-post: gethelp05@gmail.com

    SvarSlett
  13. Kjæresten min slo opp med meg for 1 år siden og vi sluttet helt å kommunisere, jeg savnet ham, men han nektet å ta meg tilbake etter å ha bedt ham så mange ganger. En dag undersøkte jeg relasjoner på internett da jeg så utallige vitnesbyrd fra mennesker som vitnet om Dr Ilekhojie. Så jeg kontaktet ham via WhatsApp: +2348147400259, jeg fortalte ham problemene mine og han lovet å hjelpe meg. Jeg fulgte instruksjonene hans og det var et sjokk for meg fordi 48 timer etter at Dr Ilekhojie utførte en forsoningsformel, ringte kjæresten min meg gråtende og ba meg om å tilgi ham. Han kom hjem og tryglet meg på kne om å akseptere ham tilbake. Dr Ilekhojie er ærlig og effektiv i sitt arbeid. Forsoningstrolldommen hans er aktiv og 100 % garantert. Kontakt ham via WhatsApp: +2348147400259 eller via e-post: gethelp05@gmail.com

    SvarSlett
  14. Denne store mektige åndelige mannen gjenopprettet min sorg til lykke. Mannen min våknet nettopp og bestemte at ekteskapet vårt var over. I noen måneder nå har det ikke gått bra med Roger og jeg fordi han hadde en affære med assistenten sin på jobben. Jeg elsket mannen min så høyt og bestemte meg for å bli og jobbe med ekteskapet vårt. På kort tid sluttet Roger å komme hjem og hans nære venn fortalte meg at han har en annen leilighet der han bor sammen med henne. Jeg ble såret og fortsatte å søke hjelp fordi Roger var annerledes enn mannen jeg giftet meg med for 10 år siden. Heldigvis fant jeg Dr Ilekhojie som lovet å gi mannen min tilbake til meg. Han utførte en forsoningsform som ga Rogers tilbake, og nå er vi begge glade igjen med guttene våre. Hvis du har problemer som mine, send Dr Ilekhojie en e-post (gethelp05@gmail.com) eller kontakt ham på Whatsapp/Viber +2348147400259

    SvarSlett
  15. Denne store mektige åndelige mannen gjenopprettet min sorg til lykke. Mannen min våknet nettopp og bestemte at ekteskapet vårt var over. I noen måneder nå har det ikke gått bra med Roger og jeg fordi han hadde en affære med assistenten sin på jobben. Jeg elsket mannen min så høyt og bestemte meg for å bli og jobbe med ekteskapet vårt. På kort tid sluttet Roger å komme hjem og hans nære venn fortalte meg at han har en annen leilighet der han bor sammen med henne. Jeg ble såret og fortsatte å søke hjelp fordi Roger var annerledes enn mannen jeg giftet meg med for 10 år siden. Heldigvis fant jeg Dr Ilekhojie som lovet å gi mannen min tilbake til meg. Han utførte en forsoningsform som ga Rogers tilbake, og nå er vi begge glade igjen med guttene våre. Hvis du har problemer som mine, send Dr Ilekhojie en e-post (gethelp05@gmail.com) eller kontakt ham på Whatsapp/Viber (+2348147400259)

    SvarSlett
  16. Forloveden min slo opp med meg forrige uke og jeg var så trist, jeg spiste ikke og snakket ikke med noen, jeg gråt mye, jeg var så deprimert og stresset at jeg havnet på sykehuset på grunn av alt. stresset og depresjonen. En dag jeg søkte på nettet etter å få kjærlighetstips fordi jeg elsker og bryr meg dypt om ham og jeg vil bare at vi skal være sammen som et par igjen. Jeg fant en mektig mann kalt Ilekhojie som løste så mange forholdsproblemer... så jeg kontaktet ham og forklarte alt for ham, så fortalte Dr Ilekhojie meg at han vil komme tilbake til meg innen 48 timer etter at han har hjulpet meg med en forsoningsform. Det fungerte perfekt som han lovet, og David kom tilbake og begynte å be meg om å akseptere ham tilbake. Er så glad nå at Dr Ilekhojie har gjort som han lovet. Kontakt Dr Ilekhohjie som hans 100% garanterte og effektive. Send ham e-post på [gethelp05@gmail.com] WhatsApp +2348147400259

    SvarSlett
  17. Forloveden min slo opp med meg forrige uke og jeg var så trist, jeg spiste ikke og snakket ikke med noen, jeg gråt mye, jeg var så deprimert og stresset at jeg havnet på sykehuset på grunn av alt. stresset og depresjonen. En dag jeg søkte på nettet etter å få kjærlighetstips fordi jeg elsker og bryr meg dypt om ham og jeg vil bare at vi skal være sammen som et par igjen. Jeg fant en mektig mann kalt Ilekhojie som løste så mange forholdsproblemer... så jeg kontaktet ham og forklarte alt for ham, så fortalte Dr Ilekhojie meg at han vil komme tilbake til meg innen 48 timer etter at han har hjulpet meg med en forsoningsform. Det fungerte perfekt som han lovet, og David kom tilbake og begynte å be meg om å akseptere ham tilbake. Er så glad nå at Dr Ilekhojie har gjort som han lovet. Kontakt Dr Ilekhohjie som hans 100% garanterte og effektive. Send ham e-post på [gethelp05@gmail.com] WhatsApp (+2348147400259)

    SvarSlett
  18. Da jeg fant Dr Ilekhojie, var jeg i desperat behov for å bringe min eksmann tilbake. Han forlot meg for en annen kvinne, og jeg ble liggende i mørket. Det skjedde så fort og jeg hadde ikke noe å si i situasjonen i det hele tatt. Han dumpet meg etter 6 års ekteskap uten noen forklaring. Jeg kontakter Dr Ilekhojie via e-posten hans, og han utførte en forsoningsform for å hjelpe oss å komme sammen igjen. I løpet av mindre enn 48 timer etter at han gjorde denne trolldommen, begynte mannen min å ringe meg og følte seg forferdelig for det han nettopp utsatte meg for. Han sa at jeg var den viktigste personen i livet hans, og han vet det nå. Forholdet vårt er nå sterkt og stabilt. Takk sir for arbeidet du gjorde for meg. Du er Gud sendt for å gjenopprette ødelagt ekteskap og forhold. Jeg anbefaler Dr Ilekhojie til alle som trenger hjelp. Hans e-post: gethelp05@gmail.com Du kan også Whatsappe ham på +2348147400259

    SvarSlett
  19. Den store Dr Ilekhojie alle har snakket om på internett har også hjulpet meg med hans forsoningsformidling forrige uke onsdag. Han gjenopprettet mitt ødelagte forhold og brakte eksen min tilbake til meg. Jeg har vært med et knust hjerte de siste 6 månedene etter at kjæresten min slo opp med meg, men etter at jeg så på nettet om Dr Ilekhojie, var jeg veldig glad for å kontakte ham. Han fortalte meg hva jeg trengte å gjøre, og han utførte forsoningsformelen, og innen 48 timer kom Andy tilbake og begynte å be om tilgivelse. Jeg vil sette pris på Dr Ilekhojie for hans store hjelp. Hvis du trenger hans hjelp, kan du også kontakte ham via hans e-post: gethelp05@gmail.com/ Ring eller Whatsapp +2348147400259

    SvarSlett
  20. Wow min Torino er tilbake til livet mitt, dette året er det lykkeligste året jeg noen gang har hatt i hele mitt liv, er veldig glad fordi jeg skal feire julen med kjæresten min Torino som forlot meg for 2 år siden jeg har alltid elsket ham og alltid som å være sammen med ham igjen, men visste aldri at Dr okpa kommer til å bringe ham tilbake til armene mine innen 48 timer og ikke bare bringe ham, men i høytiden. Er veldig glad drømmen min har gått i oppfyllelse. Er veldig glad og jeg vet at 2016 kommer til å bli et flott år for oss. Så jeg vil takke Dr okpa for det flotte arbeidet han gjorde for meg, og hvis du trenger hans hjelp, kontakter du ham via: okpatempleofsolution@gmail.com

    Navn: Daniela
    Fra: USA

    SvarSlett
  21. Mitt navn er Estela Dovydas og jeg er her for å sette pris på Dr Isikolo. Jeg har alltid hatt et komplisert forhold til kjæresten min. Vi kjempet så mange ganger på grunn av usikkerhet på begge sider, og vi skilte oss. Jeg visste godt at jeg fortsatt elsker ham og trengte ham tilbake i livet mitt. Han forsømte min bønn og innsats for å gjøre ting riktig, og jeg fikk informasjon om at han allerede hadde sett en annen dame. Jeg kunne ikke hjelpe situasjonen, så jeg måtte kontakte DR ISIKOLO og vi snakket og jeg forklarte meg alt. Han forsikret meg om at han vil hjelpe meg og sørge for at jeg får ham tilbake til meg. Han kastet ikke bort tid på å hjelpe meg, og han gjenopprettet kjærligheten og gleden vi delte, og jeg fikk mannen min tilbake til meg. Jeg vet bedre at alt så mange mennesker sier om DR ISIKOLO faktisk er sant da jeg fikk resultatet av arbeidet hans for meg 48 timer som han lovet. Stol på meg, han kan hjelpe deg også hvis du tror. Så bare ta kontakt med ham nå. E-postkontakten hans: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også WhatsApp/Viber ham på +2348133261196.

    SvarSlett
  22. Jeg heter Lydia Kroos. Da mannen min forlot meg, var jeg traumatisert og knust og klarte ikke å ta meg selv på flere måneder. Jeg gjorde alt jeg kunne for å få ham tilbake, men til ingen nytte. Jeg dro til en annen by i håp om at jeg kunne begynne på nytt. Jeg kom i kontakt med en annen mann som jeg prøvde så godt jeg kunne å være sammen med, men som ikke fungerte fordi jeg ikke kunne elske ham. Jeg visste at jeg fortsatt elsket og ville ha mannen min tilbake til meg. Så jeg begynte å søke etter hjelp, og det var da jeg fant DR ISIKOLO fra forskjellige synspunkter jeg leste om ham. Vi snakket sammen og jeg fikk ham til å forstå alt jeg trengte å vite, og jeg trodde på ham og fulgte prosedyrene. Han jobbet for meg og gjenopprettet kjærligheten og forbindelsen mellom meg og mannen min, og like etter 48 timer som han lovet, søkte mannen min etter meg og vi snakket sammen og han kom ned for å se meg hvor jeg er og vi fant opp ting og ble glade sammen igjen. DR ISIKOLO er pålitelig og han kan hjelpe deg også hvis du kontakter ham for noe. Bare tekst ham via WhatsApp/Viber: +2348133261196

    SvarSlett
  23. Min ekteskapsreise startet for noen måneder siden da min kone på 22 år endret meg for en mann 10 år yngre. Jeg er 57 og hun er 55. Jeg gikk gjennom ørkenen og under reisen fant jeg doktor Isikolo. Gud brukte ham til å helbrede mitt knuste hjerte og tok bort smertene mine med sin Kraftige kjærlighetsform. det var vanskelig for meg å prøve å få henne hjem uten å lykkes, og det ble en smerte for barna mine og jeg. Jeg stoler på Herren og vet at han kommer til å gjenopprette ekteskapet mitt. jeg forklarte alt til ham, og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre, og han gjorde sin del, og min kone kom hjem til meg og barna våre på mindre enn to dager. Vi må ha tro. Tro er forsikring om ting vi håper på og overbevisning om ting vi ikke ser. Menn og kvinner vennligst ikke gi opp, Gud kan bruke doktor Isikolo til å gjenopprette ekteskapet ditt eller forholdet ditt. Ikke mist håpet. Du må bli forelsket i Herren.
    Kontakt lege Isikolo For en kraftig kjærlighetsform sendt fra Gud. via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller WhatsApp på: +2348133261196

    SvarSlett
  24. Jeg lover å dele dette vitnesbyrdet over hele verden når mannen min kommer tilbake til meg. Ting ordner seg ikke bare før du tar det riktige valget i livet ditt. I mitt liv tok jeg det riktige valget da jeg kontaktet Dr.Ibinoba, den store tryllekunstneren som spesialiserer seg på å gjenopprette ødelagte forhold eller ekteskap. Mitt navn er Patricia fra Albany New York City, USA, og er her på denne siden for å takke Dr.Ibinoba for en vel utført jobb fordi jeg aldri trodde at jeg ville ha fått mannen min tilbake etter at han forlot meg i over et år med våre 8 år gammel gutt hvis ikke for Dr.Ibinobas skyld som hjalp meg, så hadde jeg ikke vært her i dag. Det er derfor jeg ikke vil forlate denne siden uten å droppe kontaktinformasjonen til Dr.Ibinoba. Kontakt Dr. Ibinoba for å gjenopprette ditt ødelagte ekteskap eller forhold kan du også ringe eller Whatsappe ham på +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com.. Tusen takk Dr Ibinoba.

    SvarSlett
  25. Jeg heter Gertrude Armstrong, og jeg er fra Peru. Jeg har alltid lovet å anbefale deg til folk der ute som kanskje også trenger din hjelp, fordi det å finne nummeret ditt var det beste som noen gang har skjedd meg, Dr.Ibinoba, du er den mest hensynsfulle og medfølende mannen jeg har kjent. Jeg var så nedstemt etter å ha vært kjærlighetsløs i nesten fem år. Jeg ba om en gjenforenende kjærlighetsform, og utrolig nok fungerte det. Jeg lever lykkelig med den vakreste mannen i live, og det er det jeg har bedt om. Takk Dr.Ibinoba ville ikke være nok, med tanke på hva du har gjort for meg, så jeg bestemte meg for å dele dette vitnesbyrdet om håndarbeidet ditt til hele verden for å vite om ditt gode arbeid for meg. Du kan kontakte denne mannen for alle forholdsproblemer, og han vil også hjelpe deg, via WhatsApp: +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com

    SvarSlett
  26. Hei, mitt navn er Helen Moore FRA USA, jeg vil dele mitt vitnesbyrd til alle mennesker i denne verden, jeg giftet meg med mannen min for ca. 2 år siden. vi begynte å få problemer hjemme, som at vi slutter å sove i samme seng, slåss om småting. Han kommer alltid hjem sent på kvelden, drikker for mye og sover med andre kvinner ute... jeg har aldri elsket noen mann i mitt liv bortsett fra ham. Han er faren til barnet mitt og jeg vil ikke miste ham fordi vi har jobbet så hardt sammen for å bli det vi er og har i dag. For 4 måneder siden bestemte han seg for å forlate meg og ungen, det kan være å være alenemor. vanskelig noen ganger, og jeg har ingen å henvende meg til, og jeg var knust. Jeg ringte moren min og forklarte alt for henne, moren min fortalte meg om dr ibinoba hvordan han hjalp henne med å løse problemet mellom henne og sjefen hennes. Jeg ble så overrasket om det fordi sjefen hennes ønsket å sparke henne uten grunn. Jeg ble bedt om å sende en tekstmelding til dr IBinoba direkte på Whatsappen hans og forklarte alt for ham, så han lover meg å ikke bekymre meg for at han vil fortrylle og få ting tilbake til hvordan vi var. Han sa videre at det var en annen kvinnelig ånd som var kontrollerte mannen min og fortalte meg at problemet mitt vil bli løst innen tre dager hvis jeg tror, ​​jeg sa OK Så han trollbandt meg og etter to dager kom kjærligheten min tilbake og ba meg om å tilgi ham. Jeg er så glad! så det er grunnen til at jeg bestemte meg for å dele min erfaring med alle kropper som har slike problemer, kan kontakte dr ibinoba direkte på WhatsApp: +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com

    SvarSlett
  27. Mannen min forlot meg for en annen kvinne, og jeg ble stående i mørket. Det skjedde så fort og i løpet av noen dager snudde livet mitt opp ned. Han dumpet meg etter 3 år uten ord. Jeg kontakter Dr Ilekhojie via e-posten hans, og han lovet å utføre et forsoningsritual for å hjelpe oss å komme sammen igjen. På mindre enn 48 timer etter at han utførte ritualet sitt, begynte mannen min å teste meg igjen og følte seg forferdelig for det han nettopp har utsatt meg for. Han sa at jeg var den viktigste personen i livet hans, og han vet det nå. Ekteskapet vårt er nå sterkt og stabilt. Takk doktor for forsoningsritualet du gjorde for meg. Du er Gud sendt for å gjenopprette ødelagt ekteskap. Jeg anbefaler oppriktig Dr Ilekhojie til alle med et ødelagt ekteskap eller forholdsproblemer. Hans e-post: gethelp05@gmail.com

    SvarSlett
  28. JEG FIKK MIN EKS TILBAKE MED DR DAWNS LØSNING
    Jeg kom i kontakt med DR DAWN gjennom en skriftlig attest om ham og kom også over mange attester om hvordan han hjelper andre med livet deres. Å komme tilbake med en eks er en av de mest intime følelsene som mange mennesker ville elske å oppleve, spesielt siden disse minnene med eksen vår alltid forvirrer tankene våre når noen andre gjør noen av de tingene som eksen vår pleide å gjøre. Jeg har vært aleneforsørger i nesten 6 år, og selv om min eksmann var borte fra barna mine, skulle jeg fortsatt ønske at han ville komme tilbake til meg en dag. Denne trylleformularen jeg møtte kjent som DR DAWN hjalp meg med mine ønsker, og jeg er glad for å si at jeg er tilbake med min eksmann. Resultatet manifesterte seg etter 48 timer, da han forsikret meg, og kjærligheten og forbindelsen vi delte ble utrolig gjenopprettet. Hvis du ønsker å komme tilbake med eksen din,
    *Hvis du ønsker å bli gravid.
    *Hvis du trenger å oppfylle ønsket ditt.
    kontakt denne store kjærlighetslegen på WhatsApp: +2349046229159
    E-post ( dawnacuna314@gmail.com)

    SvarSlett
  29. Jeg er så glad for at mitt ødelagte ekteskap har blitt gjenopprettet. Vi har nylig gjort opp, selv om det var vanskelig. Det har gått mer enn en måned nå, og alt føles som om det er tilbake til det normale. Han har begynt å behandle meg bedre, og det har vært en helbredelsesprosess for oss begge. Marerittet som hadde vart i nesten fem år før vi slo opp, er endelig over. Det er som om vi ble forelsket på nytt. Vi har begge lagt fortiden bak oss og prøver å gå videre, og for første gang på lenge ser fremtiden mye lysere ut. Jeg kan ikke uttrykke med ord hvor takknemlig jeg er DR WALE! Det er som om vi endelig har gjenoppdaget de tingene om hverandre som gjorde at vi ble forelsket i utgangspunktet. All bekymring og stress har rett og slett forsvunnet. Takk, DR WALE, for at du reddet mitt ødelagte ekteskap og brakte mannen min tilbake til meg. Jeg og mannen min bor lykkelig sammen igjen. Alt takket være DR WALE Hvis du har problemer, kontakt DR WALE nå og jeg garanterer deg at han vil hjelpe deg. kontakt ham gjennom: WhatsApp/Viber: +2347054019402 ELLER E-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  30. Jeg har funnet en guddommelig hjelper som er veldig ekte, ærlig og gjør det han sier han vil gjøre, det tok noen dager før trolldommen min kom frem i lyset og resultatene er fantastiske ... velsigne deg og Guds bevart deg trygg og frisk . Jeg fikk tilbake eksen min ved hjelp av Dr Ilekhojie. Hele mitt liv har jeg aldri sett noe sånt som dette, jeg føler meg veldig glad og tilfreds med at jeg tok den riktige avgjørelsen. Det er så ekte og mektig!! Whatsapp ham direkte +2348147400259). Hvis du vil ha ubetinget kjærlighet, må du gi deg selv fullstendig. Kjærlighet er en forpliktelse, ikke en følelse. Kjenn forskjellen. Forhold krever seriøst engasjement som de fleste ikke har. Ekteskap er enda vanskeligere, og de fleste er ikke i stand til å håndtere ansvaret for å være lojale, trofaste, engasjerte og hengivne til din ektefelle og livet ditt sammen fordi det er din prioritet og ingenting annet betyr noe. Ta kontakt med Dr Ilekhojie og finn løsninger på ekteskaps- eller forholdsproblemer E-post: gethelp05@gmail.com

    SvarSlett
  31. Jeg vil takke en veldig snill og mektig synsk som brakte tilbake min ekskone som forlot meg hun fortalte meg at hun ville være alene og forlot meg og barna jeg var knust hver dag jeg fortsetter å tenke hvordan jeg ville leve uten henne en dag jeg var på nett da jeg fant gode vitnesbyrd om Dr. WALE, så kontaktet jeg ham. Han ba meg ikke bekymre meg, hun vil være tilbake innen noen uker etter at han hadde trollbundet kjærligheten. Jeg hadde denne vakre følelsen inni meg at alt vil bli bra igjen når Dr. WALE svarer på meg og ga meg instruksjonen hans, Til min største overraskelse neste uke var hun tilbake til meg og familien hun fortalte meg at hun var trist fordi hun ikke kunne bli gravid siden vi har prøvd, men Dr WALE har også løst at nå er hun gravid i fire uker. Jeg er så spent at jeg anbefaler ham at han er kraftig og kan hjelpe deg også med forskjellige problemer. kontakt via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  32. Jeg giftet meg med skolekjæresten min, vi har begge to barn sammen. vi levde fint ikke før stemoren hans kom på besøk til oss. etter en uke hun dro, begynte mannen min å ha en morsom oppførsel mot meg. Jeg ble sjokkert og overrasket fordi jeg aldri visste hva jeg gjorde galt. han fortalte meg at han avslutter ekteskapet vårt, og han vil også ta barna med seg. fordi jeg visste at mannen min ikke var denne typen mann med dårlig hjerte, måtte jeg bare se etter en løsning i tide. det var slik jeg kom over DR WALE så mange gode vitnesbyrd om ham. så jeg kontaktet ham fortalte ham alt som foregikk med meg. DR WALE fortalte meg at han ville forberede en trolldom for meg, og han ba meg få noen ting som jeg betalte for dem. etter at han hadde trollbundet meg, viste han seg at stemoren min sto bak alt som har skjedd i ekteskapet vårt. hun gjorde en spell for atskilt jeg og mannen min, mannen min stemor er nå i skam. alt takket være DR WALE som kom til rett tid for å hjelpe meg ut av dette rotet. DR WALE er en god mann med sine ord. du også kan kontakte ham, og han vil bringe din lykke tilbake. WhatsApp/Viber +2347054019402 ELLER drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett