torsdag 4. april 2019

Gift er på markedet og mye skjer... - Takk til alle som har kjøpt og støttet mitt forfatterskap




Jeg er utrolig stolt over at så mange ønsker å lese boka mi. Jeg opplever at noveller er en sjanger som de fleste vanligvis ikke pleier å lese, men jeg håper at flere og flere blir klar over at noveller kan være både spennende, morsomme og interessante, selv om historiene er kortere. Jeg liker å tenke at det er litt i tiden å lese noveller ettersom vi i dagens samfunn blir mer og mer travle. På kort tid kan man få et innblikk i et miljø, i en situasjon eller i et dilemma som man kan ta med seg videre den dagen, og det etter bare 10-15 minutters lesning:-)
En novelle kan man lese når man drikker morrakaffen, på bussen på vei til jobb og skole,  eller når man sitter og koser seg i sola på terrassen. Liker man ikke en historie kan man enkelt hoppe videre til neste, man trenger ikke lese 300 sider før man finner ut at man egentlig ikke likte den.  Men, novellene har ofte en liten tvist, så kanskje man likevel skulle holde ut de neste minuttene...


Gift er altså nå på markedet og da begynner ting å skje. Tilbakemeldinger på om og hva folk liker ved boka, er kanskje det mest spennende for meg som forfatter. Når man gir ut en bok med 27 ulike historier så skal det mye til at alle liker alt, men jeg håper og tror at det er noe for enhver smak. Likevel så handler det også mye om folk liker måten man skriver på. Jeg har til nå fått masse flotte tilbakemeldinger fra de som ikke har spart boka til påske, og det er utrolig gøy å høre. Jeg har også fått min første anmeldelse som var veldig positiv. Som forfatter er jeg likevel også forberedt på det motsatte. Ingenting er verre enn at noen slakter det man har jobbet med over tid, men sånn er det med smak og meninger, og det står jeg eventuelt greit i. Men enn så lenge har jeg altså bare fått tommel opp og det er jo klart at det smaker best;-)


I går ble jeg intervjuet av Fædrelandsvennen og litt ekstra omtale er alltid positivt. Som ukjent forfatter må man forsøke å stikke seg mest mulig frem for å få promotert sitt produkt, og da må man takke ja til slikt og satse på at man kommer greit ut av det. Blir spennende å se seg selv i avisen og slik jeg har forstått det, så kommer artikkelen i påska.


Det skal mye til å bli rik av å skrive bøker, men man blir i hvert fall rik på opplevelser og oppmerksomhet. Bøkene kommer i butikker, navnet ditt dukker plutselig opp på nettet og i aviser, folk kjenner deg litt igjen og man ser hvordan eget nettverk, både privatpersoner og bedrifter, virkelig gleder seg og støtter opp under prosjektet. Det er kanskje den beste belønningen man kan få og jeg er utrolig takknemlig for dette. Det er mye bra folk der ute:-)


Ønsker alle en fin uke


Jan-Erik









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar