søndag 14. september 2014

Hjemmet uke 38: Krig og kjærlighet


Krig og kjærlighet
Da var  det Ole Georg som var nestemann ut i rekken, når han velvillig låner bort navnet sitt til en av mine kriminalnoveller. Han går rett inn i rollen som en værhard fisker, men jeg synes personlig det er tryggere å vite at den ekte Ole Georg er lege:-)
Historien handler om to gamle rivaler som ikke går av veien for å legge noen utfordringer i veien for den andre. Hvem som tar siste stikk er vel det store spørsmålet...
Låning av navn:
Helt siden jeg startet å skrive har jeg av og til brukt navnet til gode venner i novellene mine. Hvis noen skulle lure, så får alltid den som jeg låner navnet til,  lese og godkjenne novellen i forkant. Jeg bruker ingen særtrekk fra disse personene, men kun navnet.Med andre ord så er det bare for å ære gode venner, og selv om jeg neppe trenger å skrive det, så har karakterene i novellen ingen fellestrekk med eierne av navnene. Da hadde jeg hatt mange meget spesielle venner og de fleste hadde nok vært bak stengte dører. Så kjære Ole Georg: Værsågod og gratulerer med årets jubileum:-)
Vil dere andre lese, så står novellen i ukens Hjemmet....( uke 38)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar