onsdag 30. oktober 2019

Ny Podcast, Krimnoveller

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.


Podcasten "Krimnoveller" har nå rullet og gått i et par uker og allerede nå ligger 11 episoder ute. Dette er en ide som ble satt ut i livet da min gode venn Iancu, som driver Pikant Media, og jeg satt å sparret litt. Vi har tidligere samarbeidet om flere prosjekter, men begge tente på ideen om at en podcast med krimnoveller var bra. Jeg har et stort utvalg av allerede skrevne krimhistorier (både publisert og upublisert materiale) og skriver jevnlig nye. Dette gjør at prosjektet vårt nå kan rulle og gå over en lang tid og dermed gradvis bygge seg opp.
Så vidt oss bekjent er det ingen podcaster som er lik denne, så vi håper jo da at dette kan være litt "nyskapende".

Målet med podcasten er å gi lytterne noen spennende minutter i en verden som man vanligvis ikke frekventerer, og samtidig så er min forfatterstil slik at jeg ønsker å lage noen små og store overraskelser underveis. Uten sammenlikning forøvrig, så er mitt forbilde Roald Dahl, og jeg har ofte ham i tankene når jeg forsøker å lage gode tvister.
Dette er en podcast hvor hver episode kan variere fra 5-20 minutter, noe som gjør at man kan lytte til dem når man har et ledig øyeblikk. På bussen eller i bilen på vei til jobb, når man går på tur med bikkja, når man legger seg om kvelden eller i andre situasjoner hvor man har noen minutter tilgjengelig og ønsker litt spenning.
Vi har bestemt at jeg som forfatter selv skal lese inn fortellingene. Dette fordi det praktisk er lettere å få til, samt at jeg har en nærhet til historiene. Jeg er ingen skuespiller, men leser historiene slik jeg selv ville lest dem for andre.

Iancu og jeg har mange tanker og ideer om hvordan vi skal videreutvikle podcasten, og vi anser oss for å være rimelig kreative. Som Iancu ofte sier: "Verden vil underholdes", og da må man hele tiden ta noen nye steg. Med andre ord kommer vi til å forsøke ut nye ting etterhvert for å gjøre dette enda bedre. Håper mange lytter til podcasten, gir den en stjerne( helst fem;-), og sprer videre at den finnes.

Ha ei fin uke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar