søndag 26. oktober 2014

ViMenn uke 44, "Øye for øye" - Krimnovelle

"Øye for øye..."
ViMenn har i uke 44 valgt ut en av mine kriminalnoveller.
Et lengre fengselsopphold som uskyldig kan nok få noen og enhver til å se frem til dagen man skal ut igjen, og forhåpentligvis treffe personen som er årsaken til årene bak lås og slå. At denne personen i tillegg lever i sus og dus på grunn av det som har skjedd, gjør ikke saken bedre. Hovedpersonen i denne novellen  har hatt god tid til å pønske ut hevnen... En hevn som fort kan få uante konsekvenser...
Håper mange får lest.

Jan-Erik


4 kommentarer:

  1. Hei :) Jeg sitter å leser innleggene dine nå (selv om jeg strengt talt skulle jobbet, ja, ja, slik kan det går). Jeg ser du får solgt mye, og til mange forskjellige blader, og jeg synes de korte tekstene dine hvor du forteller så smått om novellene er triggende. Men jeg lurer litt på omtrent hvor lange historiene dine blir? Jeg ser for meg at jeg hadde hatt problemer med å begrense meg med disse plottene du har, men jeg antar bladene har en viss lengde de liker å bruke?

    SvarSlett
  2. Hei :) Jeg sitter å leser innleggene dine nå (selv om jeg strengt talt skulle jobbet, ja, ja, slik kan det går). Jeg ser du får solgt mye, og til mange forskjellige blader, og jeg synes de korte tekstene dine hvor du forteller så smått om novellene er triggende. Men jeg lurer litt på omtrent hvor lange historiene dine blir? Jeg ser for meg at jeg hadde hatt problemer med å begrense meg med disse plottene du har, men jeg antar bladene har en viss lengde de liker å bruke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karoline. Så hyggelig at du tar kontakt og gøy at du har vært inne på siden min. Historiene mine varierer ofte i lengde, men de jeg selger er skrevet etter ønsket antall ord for de ulike magasinene. Hjemmet og ViMenn ønsker historier som er i området 2500 ord. Allers ønsker omkring 1500 ord. Det er ofte en utfordring å holde seg innenfor rammene, men litt slingringsmonn har man. Når det er sagt så er nok min utfordring å skrive lengre tekster. Jeg er nok flinkere til å beskrive mye på kort tid, enn å skulle dra handlingen utover. Det er nok derfor, mulig på grunn av min iboende utålmodighet, at jeg sliter med å skulle skrive en lengre roman... Men med litt trening og et godt plott så kanskje. Jeg forstår det da dithen at du skriver eller ønsker å skrive selv? Så bra! Skulle det være andre saker jeg kan hjelpe med er det bare å spørre:-) Ha en flott helg og takk for at du tok kontakt. Mvh JE

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett