mandag 2. februar 2015

Samleren med klippene + en vakker rose



To noveller- To sjangre - To ukeblader

Denne uken publiserer ViMenn thrilleren "Samleren med klippene" og Allers relasjonsnovellen " En vakker rose". Jeg er mest glad i å skrive historier som er i nærheten av krim/thriller, men utfordrer meg en gang imellom på det motsatte. Da er det veldig gøy å også få slike noveller publisert hos ukebladgigantene i Norge. Egentlig handler det mye om det samme, nemlig å skildre og lage en stemning for leseren. Disse to novellene tror jeg lager sin egen stemning på hver sin måte, og de to illustrasjonene er nok engang helt perfekte ift handlingen...
"Samleren med klippene" begynte jeg å skrive på i sommer da jeg ferierte på Menorca, og noen av beskrivelsene er nok inspirert fra akkurat den øya. Historien ellers er nok bare hentet fra min egen syke fantasi...

Håper noen får lest

Jan-Erik







  Illustrasjon Bocian ( ViMenn)                           Illustrasjon. Nina Klausen ( Allers)







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar