tirsdag 3. februar 2015

Dansk Hjemmet - Fars gode hund ( Bikkja)


Fars gode hund

Denne krimnovellen har jeg solgt til Hjemmet i Norge, Danmark og Sverige. Denne uken fikk jeg tilsendt den danske versjonen hvor de hadde endret tittelen fra "Bikkja" til "Fars gode hund". Nok engang en beskrivende illustrasjon. Da har jeg satt en personlig rekord med tre noveller i tre ulike ukeblader på en uke:-)

"En arbeidsledig vaktmester drømmer om flytte til sydligere strøk på sine eldre dager. Da han finner en sekk med penger i skogen, ser drømmen ut til å gå i oppfyllelse... Men hva med liket som ligger rett ved siden av de fristende sedlene.."

Når jeg legger ut disse blogginnleggene på facebook så er jeg alltid redd for å bli oppfattet som skrytete eller pr-kåt. Som ukjent forfatter er det likevel viktig å skaffe seg litt publisitet innen sjangeren jeg skriver. Pr idag har jeg fått tilbakemeldinger på at jeg blant dem som selger mest i Norge til de store ukebladene, noe jeg streber etter å opprettholde. Med full jobb ved siden av kan det være en utfordring i seg selv. Jeg ser i statistikkene på bloggen at det er mange som besøker sidene når jeg legger ut innlegg, og ser at dette er viktig å fortsette med. Så dersom noen blir lei av disse innleggene, så håper jeg på forståelse for at dette er min måte å bygge opp en "forfatterkarriere"på.

Jan-Erik
.

5 kommentarer:

  1. Hei! Kjekt å finne flere skribenter/forfattere der ute. Jeg er journalist av yrke, men skriver mye annet også. Blant annet noveller og serier for ukeblader, mest for Hjemmet. Gratulerer så mye med å få en kjempestart på 2015. Jeg fikk nylig vite at en serie jeg har skrevet, på 5 kapitler, blir kjøpt inn av Hjemmet Norge. Det gir inspirasjon til nye serier!

    Ha en fin skrivedag, og besøk gjerne bloggen min www.ordilandskap.blogspot.no

    SvarSlett
  2. Hei Lill Karin. Så gøy å høre fra deg. har svart deg på mail:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den har jeg dessverre ikke fått! Send gjerne på ny.

      Slett
  3. Hei og gratulerer! Synes ikke det er skryt å rapportere at det går bra, det må jo få være målet for enhver forfatter :) Er helt i startgropen selv, og tar til meg det jeg finner av inspirasjon. Er imponert over produksjonen din mtp at det tydeligvis er noe du gjør i tillegg til full jobb. Stå på!

    SvarSlett
  4. Hei Hr. Kreatur. Takk for hyggelige ord:-) Så spennende at du våger deg utpå, for jeg antar at det er skriving du viser til. Du får bare ta kontakt dersom du ønsker noen tips, så deler jeg gjerne av min erfaring. Lykke til:-)

    SvarSlett