søndag 1. februar 2015

Dikt...


For mange år siden, lenge før jeg begynte å skrive noveller, skrev jeg noen små dikt. Det var ord som handlet om barn, og som jeg så for meg kunne stå i en ramme på nattbordet eller henge på veggen over sengen. Her er ett av dem...


En vakker liten jente,
i sin trygge seng sover.
Ingen krefter å hente, 
dagens lek er over.

En vakker liten gutt,
med øynene lukket.
Dagen er slutt, 
tenk alt han har rukket.

De lever dagen, 
hvert eneste sekund.
I skogen, i hagen, 
har ikke tid til en blund.

Energisk de løper, 
med venner på slep.
Livsgleden røper, 
hvert eneste steg.

Livet mitt smiler, 
når jeg ser på dem.
Sinnet mitt hviler,
når de kommer hjem.

Legger seg trygt, 
på sitt eget rom.
Leser med lykt, 
til batteriet går tom

Kroppen er sliten, 
det er atter natt.
Det er godt å være liten, 
sov godt kjære skatt.



Jan-Erik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar