søndag 22. februar 2015

Novelle nummer 100

Novelle nummer hundre og mulig påskekrim 2016

Da har jeg akkurat skrevet ferdig min novelle nummer nittini (99).Den er nå sendt til vurdering for mulig oppkjøp og som vanlig venter jeg i spenning på svar. Av og til er tilbakemeldingene som hentet ut fra bakrommet hos slakter Frivold. Harde øksehugg med nyslipte knivsegger hvor blodspruten står i taket. (Les slakt) Egentlig litt som noen av novellene mine:-) Andre ganger er tilbakemeldingene overraskende positive og det har de vært i det siste. Jeg har hatt en fantastisk start på året med mye salg og mange publiseringer. Denne uken var jeg så heldig å selge fire noveller. Tre i Norge og en til Sverige. Dette gjør jo selvsagt at motivasjon og skrivelyst øker. I disse dager er jeg i samtaler med et forlag vedrørende en krimnovellesamling til påsken 2016. Målet er da å samle de beste krimnovellene mine mellom to stive permer, slik at påsken kan bli like spennende som den bør være. Ingenting er avgjort, men det er jo lov å håpe og drømme...

En av de nærmeste dagene må jeg igang med novelle nummer hundre.Hva den skal handle om har jeg ikke ennå ikke bestemt meg for, men jeg tenker kanskje at ordet "hundre" bør være sentralt. Dersom noen har lyst til å tipse meg om setting eller navn på hovedpersonen, så er det bare å komme med det...Skriv gjerne i kommentarfeltet på FB eller på melding.

Som tidligere nevnt så får jeg stadig henvendelser fra andre som skriver, har tenkt på å skrive eller som er i startgropa med skriving. Dette setter jeg veldig pris på, og dersom noen trenger noen små tips så er jeg selvsagt behjelpelig med dette, så langt min kunnskap rekker...

Helt til slutt:
Husk å les noveller, folkens. Da får man lest flere ulike fortellinger på kort tid, man slipper å pine seg gjennom en lang historie man egentlig ikke liker og så får man med seg slutten før man sovner...

Ha en fin vinterferie

Jan-Erik

4 kommentarer:

  1. Veldig moro å lese! Vet jo du har kommet langt på kort tid, og det har vært moro å følge deg. Takker for samarbeidet vi har - og gleder meg til fortsettelsen din! :-) Gratulerer med alt du har fått og får til! - og spennende både med krimnovellesamling og novelle nummer 100!

    SvarSlett
  2. Takk og i like måte, Liv Hege:-) Følger deg også med spenning og ser frem til din neste utgivelse.. Novelle nummer hundre kommer garantert, men påskekrimsamlingen er jo fremdeles ikke avgjort da:-) Vi holder kontakten.

    SvarSlett
  3. Hei! så stor produksjon - oi! Klart nummer 100 må markere dette på et vis. Hva med en bil som henger seg opp i 100km/t - det kan jo til og med blilitt kriminelt ;) Gratulerer med mulig novellesamling også, må være ekstra gøy å jobbe med den tanken når du har så mange tekster å ta av.

    SvarSlett
  4. Hei igjen Hr. Kreatur. Takk for gratulasjoner. Ja, jeg tenker nummer 100 er en liten milpæl og den ideen med bilen er jo slettes ikke dum;-) Nå blir første målet å plukke ut de beste novellene og så få vi se hva det blir til ift novellesamling. Av hundre noveller så er nok ikke alle like gode, men forhåpentligvis har jeg nok materiale som er ok. Får se om forlag har lyst å gi meg en kontrakt:-)

    SvarSlett