fredag 7. august 2015

Novelle i ViMenn og arbeid med krimroman















ViMenn neste uke ( Uke 33): "En av våre egne"
Neste uke publiseres en av mine krimnoveller i Vimenn. Handlingen er lagt til vårt kjære naboland Danmark, hvor en liten søvnig ferieby opplever at ikke alt er like rosenrødt og idyllisk som førsteinntrykket skulle tilsi. Håper mange kjøper bladet og får lest novellen.

Nå i sommer har jeg ikke skrevet en eneste novelle. Jeg har likevel skrevet mer enn noensinne. 240 sider er rablet ned i det jeg håper kan bli min første kriminalroman. Veien er likevel lang, da mye ennå gjenstår ift storyen, etterarbeid og ikke minst det å skulle forsøke å få den antatt. Nåløyet for å utgi bok er mikroskopisk, men den som intet våger osv... Etter ekstremt mange nattetimer foran PC, mye sparring med ikke minst med Perry ( Se forrige innlegg) og utallige timer tankespinn, så ser jeg frem til å etterhvert få skrevet litt noveller igjen. Det er utrolig krevende å skulle jobbe med en og samme historie hele tiden, og ennå er det nok månedsvis igjen, om enn ikke så intenst. Ønsker alle en fin sommer videre

2 kommentarer:

  1. Hei! Så spennende illustrasjon! Nå ble jeg nysgjerrig på å lese, hehe.
    Ellers ser jeg at du skriver i vei, skjønner at det blir tidkevende, ja, men det er vel også litt fint å forholde sef til én historie, istedet for å switche mellom nytt plott nesten hver uke? Jeg har også begynt på en litt lengre tekst, og liker å kunne gå litt mer i dybden etc. Lykke til videre, og husk å nyte noen skrivefrie sommerdager innimellom!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei der. Hyggelig å høre fra deg. Fint å holde seg til en historie, men merker at tålmodigheten blir utfordret litt.... Har lyst å gjøre alt på en gang, men må vel innse at det ikke går. Nå har jeg egentlig historien nesten ferdig, men må gå mange runder nå for å få det til å sitte skikkelig. Hva er det du skriver på?Hva slags sjanger? Håper du får skrivingen til å skli...Da er det gøy:-) Nå hr jeg absolutt hatt noen skrivefrie dager, har nemlig begynt på jobb igjen, men har vel snart litt overskudd til å kjøre på igjen:-) Lykke til med dine prosjekter. Håper å høre mer om dem.

      Slett